Gezellig, dagje Hamburg: dag 4

24 juli 2021 - Bjert, Denemarken

Vanmorgen vroeg, om half 8, ging de wekker. Niet dat dat nodig was, we waren natuurlijk al lang wakker. Na eerst lekker gedoucht te hebben kon het inpakken gaan beginnen. Toen we eenmaal het meeste hadden ingepakt moesten we beginnen aan de tent. Deze was binnen een half uurtje in z'n tas en kon gelijk de achterbak in. Een groot gedeelte van de lading lag al in de auto. We namen nog één theetje terwijl het grondzeil lag te drogen. Na een kleine vertraging van de vele aanspraak, wat natuurlijk erg gezellig is, konden we vertrekken. Eerst naar Bunde om te gaan tanken.

20210724_10233920210724_10281420210724_110355

De reis leek voorspoedig te gaan. Al hadden we gehoord dat er 'iets' vertraging zou zijn bij Hamburg. Het was een prachtige rit, voor zover een rit over de snelweg prachtig kan zijn. Sabine zei: "Kijk een hert". Ik vroeg: "Wat zeg je?" Sabine zei weer: "Kijk een hert". Ik zeg: "Waar?" Ze zei: "Daar!" En net toen ik wilde gaan kijken roept ze erachteraan: "NIET KIJKEN! Jij moet op de weg letten!". Nou, lekker dan.

20210724_134612

Omdat Sabine gek is op file rijden stopte ik een uurtje voor Hamburg bij een benzinestation. Ik had er al twee uur op zitten en had nog wel even gekund. De afspraak was dat zij zou rijden tot de file van Hamburg en dat ik 'm dan wel over zou nemen. Binnen vijf kwartier, waarin Sabine ook nog een staartje file had gepakt wat gelukkig wel reed, kwamen wij bij Hamburg aan. Truus gaf een omweg en dit zou echt schelen, dus wij gauw de andere route genomen. Ook daar was een soort van oponthoud, dus ik zei gauw dat Sabine moest gaan stoppen zodat ik het over kon nemen. Dan bleef het toch nog gezellig. We zagen de A7 al schuin boven ons en die stond muurvast. Toen bleek er nog een weg te zijn met dezelfde aankomst tijd en dan kwamen we verder op de A7. Om op de A7 te komen deden we ongeveer 25 minuten over 300 meter, maar we voegde wel later op de A7 in en met dus minder file. Na ruim 1,5 uur oponthoud, alleen al in Hamburg, en genoten te hebben van het prachtige uitzicht van alle andere stilstaande auto's, konden wij eindelijk verder. Tsjonge jonge, wat een gezellige stad is dat.

20210724_15170320210724_15351120210724_154107

Maar nu was mijn blaas vol. Dus bij de eerste de beste benzinepomp er weer af. Daar stonden we in de file voor een ice cappuccino, maar ik was nog fris en fruitig, want gereden had ik niet ( Ik stond namelijk bijna alleen maar stil). Dus hoppatee, op naar Denenmarken.  Het was nog maar 167 kilometer tot de camping. Nou, dat kon ik nog wel even rijden. Bij de grens met Denenmarken werden we gecontroleerd. Gelukkig maar, dan was die test niet voor niets. Toen moesten we nog een kleine vijf kwartier. Eigenlijk was ik wel klaar met de dag, maar niet mekkeren en gewoon gaan.

20210724_181831

Op de camping aangekomen mochten we een plekje uitzoeken. We hebben gekozen voor een plekje waarbij de tent het snelste droog is indien wij weg zouden willen. De vriendelijke man van de camping zag dat wij Nederlands waren en begon gelijk te vertellen waar we goedkoop kunnen gaan tanken Dat is zeker geen overbodige luxe, want de tank is bijna leeg.

De douche hier op de camping is anders dan wij gewend zijn. Je loopt het toilethokje in waar twee toiletten zijn met een deur, twee wasbakken in de open ruimte en een douche met douchegordijn. De douche kost vijf kronen voor 4,5 minuut, maar tussendoor kun je op de zwarte knop drukken om 'm uit te zetten. Ik denk dat er niemand zal zijn die ons hier ruikt.

De badkamer - Skamling campingDe badkamer

We hebben een nieuwe record gevestigd, want de tent stond in 25 minuten. Binnen het uur was deze ook nog volledig volgepropt met onze zooi en zelfs ons keukentje staat klaar aan de gasfles. De komende dagen gaan wij ontdekken of de tent waterdicht is, aangezien hier ook regen is voorspeld. We hebben al gehoord dat je hier prachtig kunt wandelen naar het strand en er is ook een uitkijktoren in de buurt, maar eerst gaan we morgen zorgen dat er brood komt.

20210724_20375220210724_211818

Straks plat na wellicht een warme douche. (Het was een heerlijke warme douche)

1. Ria:
    24 juli 2021
    Nou dat hebben jullie toch maar weer geflikt. Nu even lekker uitrusten en dan maar weer zien waar de tent komt te staan. Voor straks slaap lekker. Hvjll dkk kss pas goed op elkaar.