Schotland 2019, dag 22 - 24 augustus

24 augustus 2019 - Zoetermeer, Nederland

Weer thuis! Helaas, aan alles komt een eind. Maar toch is het verhaal nog niet helemaal af.

Vannacht heb ik redelijk goed geslapen. Sabine niet. Die hoorde alleen maar het trillen van de boot en zag alleen maar het licht van de gang door de kieren om de deur.

Nog voor de wekker ging stond ik al onder de douche. Sabine vlak erna. We waren zo slim geweest om de halve broeken uit de auto te halen en in de boottas te stoppen. Nu konden ze mooi aan. Toen we aangekleed  waren en de tassen alweer klaarstonden voor vertrek naar de auto, zijn we gaan ontbijten. Bij het ontbijt wilde ik even toast maken, maar het apparaat leek niet zo goed te werken. Zegt een vrouw naast me (Ook in houtje-touwtje engels): "it does not go work or cone out?". Ik keek haar aan en zei: "Nee, volgens mij doet ie het niet" . Dat was even lachen natuurlijk.

Ontbijt

King seaways is een fijner schip dan de Princes seaways,  al was het alleen al omdat eerstgenoemde een observatie dek voor heeft. Na even in het zonnetje bij het raam gezetente hebben, zijn we na het ontbijt naar het dek gegaan. De temperatuur was heerlijk.

20190824_073103 20190824_073008

Na nog een windmolenpark kwam IJmuiden in zicht. Het zat er nu echt bijna op. Rond half  10 meerden we aan en om 4 over 10 reden we van de boot. Vandaag hadden we Truus in het kwadraat. Wat heel bijzonder is, is dat Truus 1 aangeeft dat ik 102 km/u rijd en Truus 2 op exact hetzelfde moment 99 km/u aangeeft.  Sabine vraagt zich nu af of dit mogelijkerwijs te maken zou kunnen hebben met het vetpercentage van het ene en het andere been.  (Ik heb geen idee. Zou dit betekenen dat ik, wanneer ik aankom, volgens de radar minder hard rijd en dus geen bekeuringen meer krijg?l In dat geval is aankomen dus een idee om bekeuringen tegen te gaan. Nu moet je niet denken dat ik vind dat Sabine dikke benen zou hebben hoor. Dit is HAAR theorie).

Om exact 11 uur reden we in de Zwammerdamstraat. Wat nu rest van de vakantie is opruimen en de was.

Was

Nu maar weer sparen voor een volgend avontuur.

Thuis

Auto km: 2710.6