Schotland dag 19 - 21 augustus

21 augustus 2019 - Moray, Verenigd Koninkrijk

Terwijl we zitten met een broodje ei en naar buiten kijken naar schapen en een koe met kalf, kijken we terug op een vermoeiende dag waarop we eigenlijk niks hebben gedaan. Vanmorgen na de laatste lekkere warme douche vertrokken we om 9.45 uur richting Stornoway.  Om 10.00 uur moesten we de caravan verlaten en dat is gelukt. We hadden bedacht om in Stornoway nog wat souveniertjes te scoren, waren het niet dat Stornoway eigenlijk een triest dorp (officieel natuurlijk stad) is met maar vijf winkels en 3 supermarkten. Snel bij de Spar de rank vol gegooid. Kon ik het gekd niet vinden (we moesten nig pinnen,  maar ik wist zeker dat we het hadden. Ineens wist ik het weer! Ik had het Engelse briefgeld door Sabine laten bewaren omdat ze in Engeland geen Schotse briefjes accepteren. Dus Ik met een half open tas en veel excuses de winkel weer uit (Ik had net in de rij gestaan en hoopte er niet weer in te moeten. Sabine keek me raar aan toen ik begon over geld en toen trok die wolk uit mijn hersenpan weg.......haar mapje met pasjes en het geld zaten ook in de tas. Dus ik weer terug. De aardige dame achter de kassa stond nog op me te wachten.

Het souveniertjes scoren is dus niet gelukt. We hebben nog een kopje thee gedronken bij de Blue Lobster. Om vervolgens voor de derde keer naar de wc te gaan in dit dorp.

Om 12.00 uur zijn we gaan inchecken bij de ferry. Het wachten tot het moment dat we konden boarden duurde zo lang, dat Sabine er een zeer bekend liedje over ging zingen.

Wachten...

Om 13.30 uur gingen we dan eindelijk aan boord. We hadden een mooie plek voor de auto, daarna zijn we gauw naar boven gegaan om een mooi plekje bij het raam te zoeken in de Marine Lounge.  Hier ben ik direct twee falafel burgers gaan halen, want we hadden bedacht dat, als we op de boot zouden eten, we hier tijd mee zouden winnen. Ondertussen gingen we een quiz filipine maken uit een van de boekjes uit ons vakantiepakket. Het waaide behoorlijk dus dat puzzelen was eigenlijk niet zo'n heel goed idee.

Puzzelen maar

Ik kreeg er, ondanks de primatour tegen reisziekte, gigantische hoofdpijn van. Na twee panadol drong Sabine er op aan dat ik zou gaan slapen, maar er was zoveel wind en er waren zoveel golven, en een klappen dat ie kunnen geven, dat dat slapen niet ging lukken. Daarna zijn we naar de andere kant van het schip gelopen, zodat ik heerlijk tegen Sabine aan kon gaan liggen. Na een uur mijn ogen dicht gehad te hebben (ik was wakker, maar lag héérlijk), was de hoofdpijn bijna weggetrokken. Dit was maar goed ook want we konden bijna richting het autodek. Ik was er weer helemaal klaar voor.

Rond half 5 meerde de boot af en om 5 uur reden we de boot af. Het was nog behoorlijk druk op Ullapool, maar toen we bijna bij Inverness waren, hadden we de meeste auto's van ons afgeschud. Onderweg hebben we mooie regenbogen gezien. Degene die we vast konden leggen was bij Inverness. Ik zag een P en schoot direct links de P in (voor Sabine iets te onverwacht), zodat we een foto konden maken en van ons lang verlangde theetje konden genieten.

De zoveelste pot met goud......

Sabine had het onderhand helemaal gehad. Zelf had ik onderweg nog willen stoppen bij een mooie hangbrug, omdat Sabine wel van hoogtes houdt, maar zelfs dit wilde ze niet. (Ik had voor haar echt die touwbrug opgegaan, ondanks mijn hoogtevrees). Ondanks het feit dat Sabine zich schuldig voelt over het feit dat ze niet reed ( wat ze natuurlijk helemaal niet hoeft te doen, ik vind het héérlijk), was ze nu wel blij met het feit dat ik reed.

Om 18.37 reden we Cairngorms binnen en vlak erna Moray Country, wat bekend staat om zijn single malt whisky (we hebben binnen een kwartier 4 destillerderijen gezien). Het het dan ook 'Malt Whisky Country'. Om 19.35 uur (en dat bleek volgrns de eigenaren Patt en Andy erg snel te zijn)  kwamen we aan bij Thsile Dhu, ons B&B. En wat we hier zagen is één en al luxe. Hoe bedoel je decadent op vakantie?! Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt,  want dit zou anders een beschrijving worden.....

De badkamer Megabed - Thisle Dhu

Nu gaan wij even af eten en genieten van de avond. Sabine heeft ondertussen alle informatie al doorgelezen. Morgen èèn dag doorbrengen in dit gebied. We hebben keuze te over.

1. Anja:
    21 augustus 2019
    Even genoeg gezien; leuke foto's gemaakt en dus welterusten.