De miskleun: dag 3

27 juli 2020 - Zoetermeer, Nederland

Vanmorgen bij het opstaan hadden we bedacht dat we vandaag maar eens moesten gaan kijken voor een lamp en wellicht ook voor een kastje voor in de hal. Het eerste wat bij ons te binnen schoot was de Rijneke Boulevard. Al voor het ontbijt had ik de hal, de kamer en het plaatsje voor (er lag nog stof en gruis van het boren gisteren) gezogen. Ondertussen heeft Sabine het ontbijt gemaakt. Na het ontbijt hebben we eerst de deur van de slaapkamer opnieuw afgesteld, die glijdt nu weer soepeltjes de deurpost in. Vervolgens hebben we gauw de klok opgewonden om te vertrekken naar de Rijneke Boulevard.

Sabine vroeg naar welke lampenwinkel ik wilde en zocht deze op het internet op. Wat denk je? De Rijneke Boulevard ging pas om 13.00 uur open en de lampenwinkel pas morgen. Aangezien we Zoetermeer al bijna uit waren heb ik de auto even geparkeerd op de Bergmanstrook en tante Gielie gebeld, want daar wilde ik ook nog naar toe. Een half uurtje later stonden we met een mooie bos bloemen bij tante Gielie op de stoep. We hebben gezellig bijgekletst en ik kon nog foto's laten zien van mijn nicht Tineke en van haar zoon en dochter en kleindochter (op facebook). Ook wist tante Gielie ons een familiegeheim te vertellen. Niet dat ze wist dat ik het niet wist, anders had ze het nooit verteld, en waarschijnlijk ben ik ook de enige in de familie die het niet wist. Hoe dan ook, het is een geheim en dat blijft het ook, want heb ik tante Gielie beloofd.  Na 1,5 uur zijn we weer richting huis vertrokken en onderweg heb ik aan Sabine uitgelegd dat Tineke mijn nicht is en Hans en Albert broers zijn en geen setje. Op de terugweg gingen we nog snel even langs de campingwinkel.

Na een heerlijk broodje met brie, honing en walnoot en Sabine andere lekkere broodjes, zijn we begonnen aan de volgende klussen:  Sabine is verder gegaan met onze hor(ror)lamellen en ikzelf ben begonnen aan de dropveters op de trap. Natuurlijk had ik eerst Herman geleegd en teruggezet in de schuur. Ook heeft Sabine het ijzertje van het slot, van de tuindeur, losgedraaid en omgedraaid (deze had ik eraf gehaald voor het verven, alleen verkeerd om teruggeplaatst). Sabine heeft de horlamellen af en deze hangen aan de deurpost van de slaapkamer. Ze worden morgen voor de tuindeur geplaatst. Zelf heb de beneden trap van dropveters voorzien. Op vier na is de trap klaar, de trap wordt morgen afgemaakt.

Nog even voor het avondeten een rondje buurt gelopen. We kwamen onderweg nog een grote kraai, hoog in de boom, tegen. Gelukkig kan ik met mijn camera betere foto's maken dan met mijn telefoon. Dit blijkt wel uit het feit dat ik alleen wat takken en lucht heb gefotografeerd. Gelukkig kan Sabine met haar telefoon betere foto's maken. Zij heeft de grote kraai wel weten vast te leggen.

Vanavond kregen we bezoek van Debby. Het was erg gezellig en lekker laat geworden. Morgen wordt onze nieuwe kast bezorgd, dus de tijdschriften kunnen een nieuw plekje krijgen.

Het plan voor morgen? Waarschijnlijk poging twee van de Rijneke Boulevard.