De thuisblijvers: dag 1

25 juli 2020 - Zoetermeer, Nederland

Vandaag is het dan eindelijk zover. Officieel is de vakantie begonnen. Eigenlijk had vandaag de auto al gewassen en ingepakt moeten zijn, maar  er is niets gewassen en niets ingepakt. De reis is namelijk  al enige tijd geleden geannuleerd. Wel wrang om eergisteren te lezen dat Schotland weer open is voor toeristen.

Maar goed, Gardenia dus. Met Schots weer. Ook niet helemaal, want ik mis de zeewind.

Wat wel kan in Gardenia is op bezoek bij je dochters. Na de boodschappen bij de Lidl en de Big Bazar, eerst Renate. We hebben lekkere thee gedronken en een nieuw soort wafels geproefd, maiswafels. Super gezellig en nog spannend ook. We hadden namelijk project vlinder. Het arme beest, waarschijnlijk een Poplar sphinx moth ook wel Pachysphinx occidentalis (de Nederlandse naam kunnen we niet vinden al lijkt het ook nog op een populieren pijlstaart, maar ja ....het is natuurlijk familie van elkaar ), zat vast in rag en stof en onze eigen speciale dierenarts ter plekke (Sabine) heeft geprobeerd het arme dier te redden. Met behulp van voornamelijk een satéstokje probeerde ze het rag van de twee rechter poten af te krijgen. Ook de operatieschaar moest eraan te pas komen. Liefdevol heeft ze het diertje buitengezet.  Nu maar hopen dat het, wanneer het weer op adem is gekomen, wegvliegt.

Vervolgens richting huis voor een boterham. Natuurlijk gelijk de kip en de garnalen in de marinade gezet, voor de BBQ met dochters en schoonzonen. Na de boterham en een boek, met een tas vol lege flessen naar Sarah. Nu kon ook Sabine zien hoe mooi het huisje opknapt. Na een uitgebreide en informatieve rondleiding en een lekker glas drinken, zijn wij doorgelopen naar onze eigen campingwinkel, de Hoogvliet. Daar moesten wij nog wat drinken inslaan voor morgen.

Eenmaal thuis gekomen begonnen wij aan de rotste klus van de dag: de administratie van het huis in nieuwe mappen stoppen. We dachten de rotste klus, maar die bleek nog te komen. Die klus hebben we vanavond nog niet geklaard, de hor(ror)lamellen. Na een heerlijke prei stamppot en nog een kleine wandeling, we waren vlak voor de bui thuis, zijn wij aan de horlamellen begonnen. De klus is nog lang niet geklaard (steeds hangt er wel eentje hoger of lager of uit het lood) en wellicht gaan wij morgen verder. Nu hangen de lamellen aan de wc-deur uit te hangen, zodat hopelijk de meeste vouwen eruit gezakt zullen zijn.

Natuurlijk balen wij ervan dat we niet op de boot naar Engeland zitten, zeker na het lezen dat Schotland weer vrij is om naar toe te reizen. Het feit dat we nu niet op de boot zitten geeft ons wel een dubbel gevoel. Maar hoe dan ook was het een mooie eerste dag, van onze vakantie in Gardenia.

1. Anja:
    26 juli 2020
    Een zeer bijzondere 1e dag van de vakantie; dat wel natuurlijk! (Wel nr. 2: reis om de wereld i.p.v Bordeaux) Maar gelukkig heerlijke stoelen, lekker bed om te slapen en toevallig ook nog eens jullie eigen muziek! Op naar morgen !!
  2. DeRoggies:
    26 juli 2020