Lui zweet: dag 15

8 augustus 2020 - Overberg, Nederland

Terwijl ik zo in het donker in de caravan zit, tik ik even het verhaal van vandaag. Voor mij is het bijna blind typen aangezien ik de letters op mijn toetsenbord nagenoeg niet kan zien.  Om 7:00 uur ging Sabine's wekker af. Vreselijk! Zo moeilijk als ik 's avonds in bed kom (00:30 uur is geen uitzondering en dan heb ik toch nog behoorlijk wat energie), zo moeilijk kom ik er 's morgens ook weer uit. Zo ook vanmorgen. Dus ik stelde voor om toch maar gauw te poetsen en te douchen. We zagen al snel af van het ophangen van de kast, al stelde ik mijn vader vanmorgen nog wel een aantal vragen over de te gebruiken schroeven. Na aangekleed te zijn heb ik wat spullen klaar gelegd voor de tas om mee te nemen. Sabine was hier, voor zij ging douchen, mee gestart. Nu kan zij het niet echt hebben wanneer ik spullen pak voor de vakantie. Niet omdat ze me niet vertrouwt, maar omdat zij alles op haar volgorde doet en zo niets zal vergeten. Ik heb mij dus maar schaars gemaakt. Beneden moest er ook nog genoeg gebeuren. Voor het ontbijt heb ik de kledingtassen in de auto gezet. Daarna gingen we eten en de krant lezen. Na het ontbijt heb ik nog een briefje aan Renate geschreven, de plantjes binnen water gegeven en de rest in de auto gestopt. Sabine had onderhand de paar boodschapjes voor de komende 3 dagen (twee boodschappentassen en een koeltas vol, want ja, dan hoeven we de winkel nog even niet in) ingepakt  en ook de ventilatoren, wasemmer, fototas, kussens, twee rugzakken en laptop (dat typt echt makkelijker) had ik al in de auto gezet. Nadat Sabine was omgelopen bij het afsluiten van het huis konden we om 11:00 uur vertrekken. Exact een uur hebben we erover gedaan.

20200808_112250

Op de andere weghelft zagen we een file ontstaan. Bij aankomst op Camping De Hoge Linde stonden mijn ouders ons al op te wachten. Ze hadden heel lief hun auto al voor gezet. Eerst even aanmelden en toen zijn we gezellig doorgegaan naar de caravan, alwaar ik de auto heel soepeltjes heb ingeparkeerd. De bolide stond nog niet  en we waren nog maar koud uitgestapt (dit kan niet met deze temperaturen) of we hoorden een flinke tik. Dat was een eikel die zomaar uit de boom kwam vallen. Je bent hier je leven niet zeker met al die vallende eikels. Ik heb de eikel op de auto laten liggen zodat de overige eikels zien dat de plek al bezet is en ze beter een andere auto kunnen uitzoeken.

We hadden lekkere gevulde koeken mee, maar mijn ouders hadden nog lekkerdere mergpijpjes. Na een drankje en twee maal de tafel naar de schaduw verhuizen aten we heerlijke pannenkoeken. Hierna werd de koelkast leeggemaakt (al hadden we echt alles wat erin stond op mogen maken) en konden we de koelkastspullen in de koelkast doen. Na een uitgebreide rondleiding door en om de caravan zijn we achter de caravan gaan zitten met een drankje en een ijsje. Heerlijk, want het was echt zo ongelooflijk heet overal dat elke vorm van verkoeling zalig was.

20200808_151107

Binnen hadden we de blowers al aangezet. Rond 17:00 uur vertrokken pa en ma niet naar Eijerkamp, maar naar Zoetermeer. Ze zouden eerst kersen en pruimen halen, maar het kraampje even verderop was er niet.

Na het uitzwaaien heeft Sabine de boodschappentassen uitgepakt. De rest lag nog in de auto. Toen zijn we gaan lopen richting het kraampje waar mijn ouders het over hadden. Met gevaar voor eigen leven liepen we langs de weg. Volgens Sabine mochten we niet klagen want in IJsland reden ze met 90 km/uur om je heen. Op de terugweg gingen we door het bos. Sabine liep te klagen en te klagen,want ja met deze hitte ......  en ze had ook hoofdpijn ..... en dan moet ik natuurlijk zo nodig ook nog weg en lopen...... Hoe groot het contrast toen ik bijna viel omdat ik de kuil in het pad niet had gezien. Ze kwam niet meer bij. Dit sloeg direct weer om in gemopper, want er zat een steentje in haar slipper.

20200808_180629

Toen we terug bij de caravan waren zei ik dat ik wel wat wist. Maar ze moest het niet erg vinden. Toen ze hoorde wat mijn plan was stond ze al klaar met de tuinslang in haar hand. Ze vond het helemaal niet erg. Kijk hier maar.

We sproeiden elkaar lekker nat en deden dat na een kwartier weer en na een half uur weer.  Het luie vakantie zweet konden we zo van ons afspoelen. Toen hebben we de wasemmer en de afwasteil gepakt en daar hebben we water in gedaan zodat we een heerlijk verkoelend voetenbadje hadden.

20200808_190136

20200808_190123

Voor het eten hebben we onze afbakbroodjes gebruikt. Deze hebben we in de airfryer gedaan en we hebben 2 eieren gekookt. Ik zat heerlijk te genieten van het voetenbadje toen ik wat aangebrands begon te ruiken. Ik was net op tijd om de Duo Penotti broodjes (de ene helft was nog wit en de andere donkerbruin) te behoeden voor verbranding. We hebben heerlijk gegeten.

20200808_19021520200808_19061020200808_190620

Daarna hebben we het 20:00 uur journaal gekeken. Daar waren we ruim op tijd voor, want voor het eten vroeg Sabine hoe laat het was en ik zei half acht. Dat dacht ik op mijn telefoon te lezen. Het was op dat moment half zeven, we konden dus rustig aan doen. Binnen was het nog steeds warmer dan buiten. We hebben de tassen uit de auto gehaald. Piep, Vlek en Odie beginnen al aardig te wennen aan hun nieuwe vakantie onderkomen.

20200808_225224

Terwijl ik binnen nog bezig was is Sabine even buiten gaan liggen.

20200808_205444

Ze zegt niet geslapen te hebben, en binnen ook niet, maar ik weet wel beter. Daarna hebben we nog even heerlijk samen in de ligstoelen naar de lucht liggen kijken. Gezellig hoe de vleermuizen heen en weer vliegen. We hadden eerder op de avond al vogels gezien, waaronder de kleine bonte specht.

20200808_215857

Wat de dag ons morgen brengen zal weten we nog niet. We willen geen wekker  zetter. Eventueel is er nog plek op de safariboot in Arnhem in de middag, maar wij hebben deze nog niet geboekt.

We gaan het zien, morgen schijnt het drie graden koeler te worden dan de 38 graden van vandaag. Lekker fris dus.

1. Anja:
    9 augustus 2020
    Wat een weelde; wat een mogelijkheden in de 37 graden (lijkt Italië wel! Nu nog weten of er ook echt geslapen is? Horen we vast morgen!!