In en om het huis: dag 10

3 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en ben ik nog lekker teruggegaan om weer in slaap te vallen. Alleen dit lukte niet want mijn wekker stond nog aan. Rond 8.30 uur dan eindelijk toch maar het bed uitgestapt en ben ik tanden gaan poetsen om vervolgens te gaan douchen. Inmiddels was Sabine ook rustig aan haar ogen open aan het doen. Het zou vandaag een regenachtige dag gaan worden. Dit had ik vannacht al gezien op de weersvoorspelling op internet. Ik was vannacht namelijk wakker en heb toen op internet gezocht naar wat voor leuks wij konden gaan doen als thuisblijvers. Het was niet alleen een trieste dag, het voelde ook als een trieste dag. Waarschijnlijk is het er morgen nog zo één.

Na het ontbijt en de krant moest het er dan toch maar eens van komen. We zouden dan eindelijk de kast eens dicht gaan maken, het hoekdeel van de stelling kast. Na wat gemopper van Sabine (zij had een heel andere gedachtengang over hoe de kast dan in elkaar zou moeten en hoeveel tijd wij daaraan zouden mogen besteden) is het ons toch gelukt. De kast is bekleed. Daarna hebben we geluncht.

Na de lunch ben ik begonnen aan het afstellen van het drumstel.Daarna heb ik nog even lekker gedrumd. Ik was in de veronderstelling dat de buurvrouw misschien wel aan zou bellen, maar dit heeft zij niet gedaan. Sabine bleek al druk bezig te zijn met het uitpakken van de dozen in de blauwe kamer. Ook was de gang al leeggemaakt. Tijdens het drummen had ik me bedacht dat ik de 3 computers moest aansluiten zodat ik deze kon leegtrekken. Daar ging behoorlijk wat tijd in zitten, dat leegtrekken dan. Foto's van Doortje, oude vakanties, oude opnames van QM uit 2005 en nog veel meer kwam ik tegen. Alleen deden de speakers en de externe harde schrijf welke ik wilde gebruiken het niet.

Sabine had ondertussen alle dozen al uitgepakt, de snoeren in koffers gedaan en een glaasje cola gepakt. Ik was het inmiddels wel zat, dus stelde ik voor om te gaan lopen. We moesten immers toch nog naar de campingwinkel. Eerst richting dorp, waar de helft van de winkels dicht was, we moeten namelijk nog een cadeautje scoren voor mijn moeder en Frank, die donderdag jarig zijn. We zouden eigenlijk zaterdag naar de camping omdat mijn moeder vrijdagavond een borrel zou houden voor haar verjaardag en ik biet vind dat we er dan niet bij kunnen zijn, maar nu viert zij het toch donderdag. Dus is er iets meer haast bij een cadeau. Op de terugweg gingen we eerst langs Cammeraat voor telescooparmen voor de ramen en daar was, tot onze grote verbazing, Robbert. Hij nam een dagje de winkel waar. Toen ik later thuis kwam, zag ik op mijn telefoon, dat hij hartstikke leuk meedenkt. Hij had voor ons gekeken naar deurklinken voor de deur in de woonkamer. Na nog wat gezellig app contact werd ik door Sabine met mijn neus voor het 6 uur journaal gezet, terwijl zij het eten maakte. Ja, ik word enorm verwend. IK speel een spelletje, terwijl ik Sabinedicteer en zij alles keurig in de computer typt.

Vandaag zonder gps gelopen. Ik was mijn telefoon vergeten. Op de hoek kwam ik hierachter, maar Sabine zei dat ik wel een keertje zonder kon. En zo gezegd, zo gedaan, gelopen zonder telefoon. Alleen bij het inladen van de Maps locaties was het toch handig geweest wanneer de telefoon mee was gegaan. IK luister nooit meer naar Sabine (niet dat ik dat daarvoor wel deed hoor).

Na het eten heb ik nog even geprobeerd om de externe harde schrijf aan de praat te krijgen. Dit lukte niet.

Vandaag is het grijze bakken dag. Om 19.00 uur ging het alarm af. Sabine bracht de bak netjes naar de verzamelplek. Terwijl ik vrolijk de afwas stond te doen. Maar in de loop van de avond kon ik nog een paar keer terug. Ik wilde cappuccino, wat Sabine heel lief ging zetten, alleen maakte zij de melk op en het pak moest nog naar de bak. Dus daar ging ik, lopend naar de grijze bak. Bij terugkomst kon ik weer terug , maar nu voor de oude koffiepads. Inmiddels stond de melk lekker warm te worden in de magnetron. En jawel, daar was de heerlijke cappuccino met lekkere flink opgeklopte schuim.

Gelukkig is er zoals gewoonlijk weer eens niks op de tv, maar we zitten toch lekker samen te genieten op de bank. Morgen vroeg gaat de wekker, want eindelijk ,na bijna 3 maanden, wordt morgen de keuken afgemaakt. Als het goed is wordt de afzuigkap eindelijk opgehangen en geïnstalleerd. Ook zullen de beschadigde onderdelen en kastjes worden vervangen. Het zou ons ook niet verbazen als er alleen maar meer complicaties zouden komen. De dozen staan al ingepakt in de woonkamer (ook dit heeft Sabine gedaan terwijl ik bezig was). Zo nog even de stucloper neerleggen en dan kunnen we morgen vanaf 7.30 uur iemand van Bruynzeel verwachten. Nu eerst nog maar even van de avond genieten.

1. Anja:
    4 augustus 2020
    Een super gezellige en nu echt onvergetelijke vakantiedag met uitzicht op de zon voor de komende vakantiedagen. Echt top!