Wat je beter niet kunt doen (bloopers), tips en tops

3 augustus 2023 - Zoetermeer, Nederland

Tot slot aan het eind van dit avontuur, genaamd vakantie, nog een aantal belangrijke zaken.

Wat je beter niet kunt doen, ook wel de bloopers.

• wanneer je ziet dat de weg geen stoep heeft en direct overgaat in een steil aflopende heuvel, let dan niet alleen op de kant van de bijrijder, want voor je het weet rijd je met de bestuurderskant zo van de weg af, duikelt je auto en hangt je auto op een steen en 2 wielen.
  • achteruit terug de berg op moeten omdat de stijgende tegenligger jou niet heeft gezien, terwijl hij wel de passeerplek naast zich heeft, en jij zeker hem niet hebt kunnen zien. Dit op een smal eenbaansweggetje met nog een auto achter je en een diepe greppel (ditch) naast je.
  • de elektrische Koelbox op 'hot' hebben staan terwijl hij bij weggaan nog op 'cold' stond. Tenzij je van warme smeerkaas houdt
  • in de net door jou met je spullen geïnstalleerde kamer je kop thee omgooien op de houten vloer
  • van de meegenomen aardappelen precies twee mini exemplaren overlaten voor de volgende maaltijd alsof je een zak aardappelen zou gaan halen
  • niet direct een foto maken van een mooi uitzicht maar wachten tot de terugweg aangezien er dan altijd een wolk voor zit
  • via de uitgang binnenkomen en via de ingang eruit gaan
  • niet doorhebben dat de plaats die genoemd wordt de plaats is die je al hebt bezocht
  • over mensen praten die Nederlands verstaan en/of verstaan binnen hun gehoor veld. (En dan wanneer ze je aanspreken net doen alsof er niets is gebeurd.)
  • bij de eerste afslag met Truus al ruzie hebben omdat ze je de verkeerde kant opstuurt
  • de tunnel zien en er dan toch voorbij rijden
  • terecht komen in een zeer spookachtig "moord gasthuis"
  • aangeven dat je bergen niet zo gewend bent en bij de vraag of het dan net zo vlak is als Denemarken zeggen "No, it is flatter, like under sea level so flat"
  • het truckersfestival. Alles wat Maria had gezegd was er wel, maar wij hadden geheel andere verwachtingen
  • net doen alsof je je kiplekker voelt en dan met een mond vol kots opzoek zijn naar een wc, omdat je het niet, zoals Sabine zo mooi voorstelde in de prullenbak wilt doen.
  • een bordje langs de snelweg in de file willen fotograferen en wanneer je dan eindelijk het bordje in je vizier hebt de foto niet kunnen nemen omdat de auto begint te rijden
  • E10 willen tanken er er E5 ingooien. Dit kan gelukkig geen kwaad.
  • wanneer je steeds schrijft over schone toiletten en je dan het een na goorste toilet fotografeert.bord 2

Tips:

• hier zijn we onbedoeld achter gekomen. Zet een medium beker bij het tankstation onder de koffiemachine. Druk op cappuccino en dan op large. Slurp de schuimkop eraf en doe het dekseltje erop. Bij de kassa zeg je dat je cappuccino hebt. Er wordt een medium afgerekend.
  • laat de bijrijder altijd uitstappen wanneer je de weg niet ziet
  • pak altijd een passeerplek eerder voor het geval je een geïrriteerde Faeröerder tegen komt
  • geloof niet altijd de plaatselijke medewerkers van de VVV die zeggen dat iets een "nice, easy , a little humpy and bumpy road" is. Hiermee bedoelen ze dat er nagenoeg geen wegdek op de weg zit, je voornamelijk stenen en kuilen hebt, er een diepe, smalle greppel (ditch) langs de weg ligt en je aan de buitenkant zo de afgrond in kijkt en er geen vangrail is
  • bestel geen diner mee op de Smyril, maar zeker het ontbijt
  • maak direct de foto wanneer je iets moois ziet
  • wacht niet te lang met het kopen van een souvenir
  • neem een papierenwegenkaart mee
  • buttercupweg staat meestal synoniem voor butterkutweg. Vaak is het een slecht begaanbare overgewaardeerde weg
  • wees voorbereid op het feit dat het weer aan de andere kant van de tunnel compleet het tegenovergestelde kan zijn van waar je vandaan komt
  • de was is zo droog wanneer je de verwarming op standje 5 ( crematie) zet
  • neem altijd je grote camera mee als je op het dek gaat staan.

Tops:

• het brandalarm is geen enkele keer afgegaan dit jaar (complimenten voor Sabine of hadden we misschien geen brandalarm in het huisje)
  • ook dit jaar hebben we geen schaap dood gereden
  • we zijn niet van een klif gevallen
  • we hebben zonder plan toch een restaurantje en hotelletje weten te vinden
  • walvisvlees proeven
  • we zijn heelhuids thuis gekomen

Kortom het was weer een geweldig avontuur!

20230801_17214020230802_14014520230731_152735IMG_411120230731_095711IMG-20230728-WA0009