Wespenbestrijdingsdienst: dag 8

1 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Ik was vanmorgen al om 7.00 uur wakker en wilde eigenlijk al de was aanzetten. Ik bedacht me net op tijd dat Sabine nog wel lekker lag en dit waarschijnlijk niet zo'n goed idee zou vinden. Later bleek dat Sabine ook al een tijdje wakker was. Toch tot een uurtje of 8.30 uur blijven liggen, ik was namelijk nog een klein uurtje in slaap gevallen. Snel tanden poetsen en gaan douchen. We kregen namelijk bezoek van Ria. Voordat Ria kwam moest ik nog even naar de campingwinkel, want wij moesten haar natuurlijk wel iets lekkers aanbieden. Dat werd een aardbeienvlaai. Daarna snel naar huis waar Sabine het ontbijt al klaar had staan en de was hing ook al netjes op het rek, nadat ik begonnen was had Sabine dit netjes afgemaakt. Bij thuiskomst bleek de Alpro tegen de achterkant van de koelkast gestaan te hebben, deze was bevroren. Snel ontbeten en toen ben ik dan eindelijk begonnen met mijn drumstel opzetten. Ondertussen ging de bel en stond Ria voor de deur met 2 tassen. De rest van Sabine haar spullen stond nog in de auto. Terwijl Ria en Sabine deze spullen aan het halen waren ben ik snel verder gegaan met mijn drumstel opzetten, dan stond die ook maar weer. Het afstellen moet nog gebeuren.

Sabine had 2 cappuccino's gemaakt, waarvan er 1 voor mij was. Zelf koos ze voor een kopje thee. De aardbeienvlaai had ik in ruime stukken gedeeld en toen zijn we lekker gaan zitten. Wij kregen een prachtige hortensia, deze staat inmiddels in een pot in de tuin. Tevens kregen wij een cadeau dat wij op dit moment heel goed kunnen gebruiken, een dekbedovertrek. Na heerlijk gekeuveld te hebben vertrok Ria rond 12.15 uur voor de boodschappen. Ze heeft vandaag onze campingwinkel eens van dichtbij bekeken. Ze wilde niet mee lunchen. Zodoende zijn wij ook lekker laat aan de lunch gegaan opdat wij eerst naar het tuincentrum konden gaan. Hier hebben we ons georiënteerd op tuinafscheidingen voor de achtertuin. Wij hebben veel ideeën opgedaan.

Bij thuiskomst eerst lekker geluncht om daarna creatief aan de slag te gaan. Dat duurde iets langer dan gepland. Hierdoor aten wij ook pas rond 20.00 uur.  Rond een uur of drie ging de telefoon. Een dame van de wespenbestrijding vroeg of ze iets eerder kon komen.. Nou dat was geen probleem. Ze had een geweldig roze imkerpak en heeft het nest goed te pakken genomen. Eerst heeft ze nog wat ijzerwerk uit de tuin getrokken. Ze wilde het helaas niet meenemen. Ze is nog een paar keer gaan kijken of ze het goed had gedaan. Ze heeft het nest bet anders bespoten, zeg maar meer het hoekje om. Het is heel vreemd dat ze voor de derde keer moesten komen, maar ze komt met liefde weer terug wanneer er toch activiteit blijft in het nest.

Vanavond nog even een mail eruit gegooid naar de egelopvang. Wat denk je? Het gaat goed met onze egel. Ze heet tegenwoordig Sophia. Ze heeft goed gegeten, maar is helaas wel iets afgevallen en pruttelt heel erg. Ook had zij heel wat vlooien bij zich. We hopen dat zij er goed bovenop komt. Het allermooiste is dat op haar status komt dat zij bij ons in de tuin, als zij weer beter is , teruggezet mag worden. We zijn vanavond en vanmiddag ook nog druk bezig geweest met het uitzoeken van een boekenkast en een kast in de hal. Het geld van de boekenkast moeten wij nog terug krijgen aangezien deze geannuleerd is. Heel raar. Zo krijg je bericht dat ie bij UPS is en de volgende dag gebracht gaat worden en van UPS dat zij het pakket hebben en wij deze kunnen volgen. Daarna krijg je geen kast en de volgende dag zie je op de status van UPS 'canceled' staan. En dan krijg je horen, nadat je zelf contact hebt opgenomen met het bedrijf dat je eerst zelf UPS moet bellen, vervolgens (nadat je hebt gemaild of ze je dan ook het nummer kunnen geven) dat ze je terugbellen en daarna dat er iets fout is gegaan en het product niet leverbaar is. Heel vreemd. Ook hebben we gekeken naar de hoeveelheid hek we nodig hebben voor de achtertuin.

Nu nog even een theetje en weer richting bed. Morgen weer vroeg naar pa en ma en dan gaan we weer aan de taart omdat zij 55 jaar getrouwd zijn.