Verrassingsfeestje: dag 9

2 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Vanmorgen vroeg werd ik wakker, maar gelukkig kon ik daarna nog even doorslapen. Omdat ik vannacht ook al wakker was geweest en toen nog even heb liggen lezen, was ik behoorlijk moe. Sabine wilde ook niet uit bed. De wekker ging om 8:00 uur. We moesten wel op tijd met planten en al (we hadden van Ria ook een plant mee) bij mijn ouders aankomen. Na ons ontbijt trok ik nog gauw een lange broek aan. Bij ons binnen is het best fris en het windje buiten leek ook wat fris. Nou daar had ik al snel spijt van. Toen we naar mijn ouders liepen, rond 10:10 uur, bleek het toch opeens wel warm als de zon scheen. Sabine liep met de plant van Ria en ik met de mand met de hortensia. Nou die mand was behoorlijk breed dus Sabine stelde voor een handvat te nemen. De plant hobbelde van de ene kant naar de andere kant van de mand. Sabine kreeg er de slappe lach van. Of ik even het kaartje van de plant vast kon houden, anders zouden we die verliezen. In een soort 'vertil je niet' moment liep ik met aan de ene kant het kaartje en aan de andere kant de mand. Vlak bij mijn ouders, op het Hazewater, verloor ik plots het ringetje dat door het kaartje zat. Niet meer te vinden, dus zijn we maar snel doorgelopen. Gelukkig had ik het kaartje nog wel.

Bij mijn ouders aangekomen (ze waren erg blij met de planten) zaten ze nog naar de dienst van vanmorgen te kijken en hadden ze net het ontbijt op. We kregen lekkere hazelnoot-slagroomtaart en thee. Ma vertelde dat ze niet had gedacht dat er iemand zou komen. Wij deden net of we niets begrepen. Hoezo dan? We hadden toch gezegd dat we kwamen. Nou, toen kwam het hele verhaal van de BBQ. Dat ze Renske had gebeld en Michael voor een grote BBQ om met ons te BBQ-en. Wisten wij natuurlijk allang. Via de andere app. Tsja, ma is natuurlijk de pretverpester die alles in de hand wil houden, terwijl wij allang als verrassing een BBQ hadden georganiseerd. Vandaar de improvisatie van Michaels kant. De verwarring was toen helemaal compleet bij het opperhoofd van de familie. Maar goed. Het verhaal ging verder. Er waren zo weinig reacties op de app (niets nieuws want de helft reageert nooit) en Michael had gezegd de BBQ te gaan regelen en toen bleken er zoveel niet te kunnen. Hij doet ook altijd alles op het laatste moment volgens zijn oma. Pa had gezegd dat als ik zeg dat ik kom voor de taart ,ik er ook zou zijn  voor de taart. Tsja, dat klopte.

Een half uurtje later, rond 11:00 uur, kwamen Angela en Michel ook. Wij zeiden gelijk dat we niet werden verwacht. Ma had er niet van geslapen. Ook zij reageerden verbaasd. Toen zijn de stoelen buiten gezet en zijn we gezellig  met elkaar buiten gaan zitten. Michel moest zogenaamd voetballen tegen De Sukkels Van Pijnacker. Wij moest na 6 thee, taart en soesjes er ook maar eens vandoor.  Thuis gekomen hebben we de Red Robin (struik voor) gesnoeid. We hadden nog maar 20 minuutjes over na deze snoeisessie om ons om te kleden en te vertrekken naar de BBQ op het Helderwit. Pa en ma zouden gehaald worden door Michael en Renske voor een BBQ op locatie, zo'n 25 minuten rijden. Je begrijpt het al, de waterlanders vloeiden rijkelijk bij mijn moeder toen ze de stille tuin in kwamen waar wij met elkaar spontaan begonnen te zingen.. De BBQ was heerlijk. Er werd ook flink gedanst en gezongen. Tussendoor hebben wij onze liedjes nog ten gehore gebracht en het cadeau gegeven. Deze hebben we maar direct ter plekke voor ze geboekt. Ze gaan een midweek naar de Koog. Hierna zijn we nog even met Jochem meegelopen om naar zijn huisje te kijken. Na deze gezellige avond hebben we de fietsen weer gepakt om aan de terugreis te beginnen. We wilden nog even genieten van de pride week programma's. Wat denk je? Je mag maar een week per jaar homo zijn. Alles was alweer van de buis gehaald. Nog wel even een bizarre aflevering van Louis Theroux gekeken over polyamorie. Niets voor ons.

Voor morgen hebben we nog niets echt op de planning. Daar gaan we het nog even over hebben.

1. Renske:
    2 augustus 2020