Nachtleven: dag 13

6 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Deze dag speelde voor mij voornamelijk vannacht af. Ik kon niet slapen, het was warm. De blower werd aangezet, maar was niet te voelen aan mijn zijde van het bed. Verder kon ik alleen nog maar malen en balen. De vakantie is al bijna voorbij en hoe komen wij opgeladen weer terug op het werk? We proberen naarstig de verwondering en de belevenissen zoals anders in de zomervakantie op te zoeken. We fietsen naar natuurgebieden, boeken bootjes en  tochtjes, hebben zelfs gps looproutes opgezocht,  stappen vol bewondering in de wondere dierenwereld van de tuin en staan voor alles open, maar.....het lijkt gewoon maar half te lukken (sommigen zullen nu denken dat ik niet zo moet zeuren en ja, ook ik heb vakanties meegemaakt met maar 1 weekje Nederland omdat er geen geld was, maar toch). En dat malen werkt niet positief want dan blijf je zo hangen in wat anders had kunnen zijn en dat terwijl ik wil kijken naar de mogelijkheden van nu. Op een gegeven moment ben ik maar thee gaan zetten, iets wat voor Sabine erg welkom was. Misschien viel ik nu in slaap en was het niet zo onrustig naast haar. Nou, vergeet het maar. Na de thee was ik nog net zo onrustig en dus ben ik maar mijn e-reader gaan pakken. Voordeel van niet slapen is dat ik in ieder geval weer iets verder kom in mijn boek. En dat boek wil ik dus niet wegleggen. Rond 7:10 uur heb ik de reader weggelegd en viel ook ik in slaap. Gevolg: laat wakker, namelijk 8:30 uur, en te moe om uit bed te komen. Dat hebben we om 9:30 uur toch maar gedaan. Sabine had hoofdpijn. We hebben de laatste tijd weer vaker hoofdpijn. Ik vroeg wat ik haar kon geven en ze zei: "geen hoofdpijn". Ik zei dat ik dat kon regelen voor haar en terwijl zij dacht dat ik alleen mijn tandenborstel aan het smeren was, schreef ik snel " geen hoofdpijn" op een briefje. Toen ik Sabine's tandenborstel  kwam brengen had ik haar  eerst het briefje en zei dat het een cadeautje was. En zo kreeg Sabine geen hoofdpijn van mij vandaag. Ik van haar wel trouwens, want voor het nachtelijke theetje had ik al een elleboog in mijn oog.

Sabine was zo lief vanochtend mijn haar te kleuren. Sophia hebben we dus niet op kunnen zoeken, want voordat ik mijn haar had uitgewassen, en dat was na het ontbijt, was het al 11:30 uur en was het tijd om richting mijn moeders verjaardag te gaan. Gauw de spullen gepakt: camera voor als we de steltkluut nog konden spotten, cadeau voor ma, lamp voor pa om een lichtsensor in te maken en de licht donker schakelaars. Die bleken ineens verdwenen en ik vroeg aan Sabine of ze ze in de tas had gestopt. Ik dacht te horen dat ze ja zei, maar dat was niet zo bleek later. Ik vond ze vanmiddag in de meterkast waar ik ze waarschijnlijk had neergezet toen ik op zoek was naar een tasje voor de lamp.

Het was gezellig en ook gezellig druk in de tuin bij mijn moeder. De tuin zat vol en het was er heet. Hoe anders was het toen we later in de schaduw gingen zitten. Na ruim  twee en een half uur zijn we toch nog op de fiets gestapt om de steltkluut te spotten. Je raadt het al: geen steltkluut te bekennen. Dus zijn we snel weer richting huis gegaan waar we rond 15:20 uur aankwamen. Gauw koud water gedronken en een eierkoek gegeten, nog even ontspannen en rond 16:00 uur zijn we met een auto vol oud papier en het cadeau voor Frank naar de papierbak vertrokken om vervolgens door te rijden naar Wateringen alwaar Frank zijn verjaardag bij Dennis en Kirsten vierde. De tweede die blij was met het cadeau. Dat hebben we weer goed uitgezocht dit jaar.

Ook in Wateringen was het gezellig druk. Ria kwam om 17:30 uur uit haar werk en rond een uur of zeven gingen we eten. We zijn rond 19:30 uur richting huis vertrokken. Bij aankomst hebben we direct een was gedraaid, dit al voor de vakantie van zaterdag als we naar de camping op Overberg gaan. Daar hebben we heel veel zin in. Voor morgen hoeven we niet echt veel te plannen.Waarschijnlijk vallen er dan nog meer mussen van het dak. Wel komt Lucas al vroeg om naar de tuin te kijken, zullen we spullen in moeten pakken en Renate op de hoogte moeten brengen van de grijze bak en de planten aangezien zij deze week de post komt doen.

Na morgen nog een mini vakantie. Daar moeten we het van gaan hebben dit jaar. Of we de fietsen meenemen weten we nog niet.