Heet: dag 14

7 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Vanmorgen ging de wekker om 7.30 uur want Lucas zou komen. Hij kwam zo vroeg omdat vandaag het kwik waarschijnlijk wel de 35 graden kon  gaan aantikken. We waren zo moe en het was nu al zo heet dat wij eigenlijk het bed niet uit wilden. Uiteindelijk hebben we ons om 8.15 uur het bed uitgesleept, om nog even wakker te  worden onder de douche en daarna naar beneden te gaan voor de krant en het ontbijt.

Stipt 9.30 uur ging de deurbel. Samen met Lucas ben ik door de tuinen gaan struinen. Het is een behoorlijke klus die wij nog moeten gaan uitvoeren. Vooral de bodembedekkers gaan nog heel wat voeten in de aarde hebben. Of, anders gezegd, daar hebben we nog jaren 'plezier' van. Ook in de voortuin staat het één en ander ons nog te wachten; heel wat bodembedekkers en heel wat struiken in de verdrukking. Ook kwamen er leuke verrassingen tevoorschijn. Na het vertrek van Lucas zijn we direct begonnen om sommige planten weer wat ruimte te geven. Het leek mij verstandig om wat munt uit te graven en in een bak te zetten, aangezien het nu door de hele tuin woekert, en ook de citroenmunt op deze wijze te verplaatsen. Achteraf gezien misschien niet een heel goede zet op een dag als vandaag. Het hangt nu een beetje. Sabine begon vast een dooie struik uit de houten bak voor het raam af te knippen om hem eruit te halen. Een mooie bak voor de citroenmunt had ik zo  bedacht. Dit ging wat moeizaam. Ze dacht dat de bak misschien al wat stuk was. Om de stronk toch uit de bak te krijgen, wilde ik deze even op z'n kop zetten. De bak was echt heel zwaar en toen we 'm samen wilden kantelen viel de bak helemaal uit elkaar. Natuurlijk schoten we in de lach, maar  ja, onze bak zat al vol en dit  kon er niet meer bij. Dus met de buurvrouw van twee huizen verder direct geregeld dat ik vandaag haar groene bak zou lenen. Daarna hebben we de boel de boel gelaten. Geen overbodige luxe, want het zweet stond echt overal.

Daarna hebben we snel een broodje gegeten om vervolgens te gaan kijken welke spullen we nog nodig hadden om een kastje boven op te hangen. Daarvoor moesten we naar de Bouwhof. Na een inventarisatie zijn we met boodschappentas in de auto gesprongen richting de Bouwhof. Hier hebben we latten, een sproeikop voor aan de tuinslang en een mooie Brabantia prullenbak gekocht. (De prullenbak in het keukenkastje is misschien toch wat onhandig en daarbij kunnen we nu het afval beter scheiden.) We gingen alleen voor de latten.

Gelukkig hadden we dit keer een boodschappentas mee en konden we direct door naar de campingwinkel.

20200807_150957

Hier hebben we alvast inkopen gedaan voor de eerste drie dagen op de camping, want morgen begint onze vakantie. Om 15.30 uur kwamen we thuis. We hebben toen de prullenbak in elkaar gezet

20200807_160320

en konden na een koud drankje beginnen aan het frame voor de kast en de planken (en Sabine mocht weer de stofzuiger bijhouden). Dit heeft iets langer geduurd dan gepland.

20200807_170244

Halverwege zijn we, ondanks dat we geen trek hadden, toch maar gaan eten. Het zijn patatjes geworden. Dit is inderdaad niet het allergezondst, maar wel lekker. Na Één Vandaag gingen we weer naar boven om verder te gaan. Helaas waren we uit onze flow. Zo zeer zelfs dat ik me heb gesneden aan het meetlint, wat best knap is.

Rond 20.00 uur stond Renate op de stoep, die was uit eten geweest met haar zus. Ik zou haar nog even het één en ander uitleggen voor als zij ons huisje gaat doen in de vakantie.  We kregen heel lief een zakcentje van haar om ergens iets te drinken of voor een ijsje. We zijn verwend. Hierna belde mijn ouders of we al klaar waren. Dat waren we natuurlijk nog niet want we waren nog bezig met een kast. Toen het frame klaas was, is Sabine gaan opruimen, afplakken en gaan verven.  Dit terwijl ik verder met de tuin ging, want heel veel later kon ik echt de bak niet gaan halen bij buurvrouw Sjaan. Het frame is nu geverfd en hopelijk kunnen we morgenochtend nog even de kast en de planken ophangen. De tuin is weer opgeruimd, dat wil zeggen dat de aarde, de kapotte bak en de dode takken in de groene bak van de buurvrouw liggen. Nou ja, de kapotte bak staat nog bij het raam, maar er liggen wat munt en wat rozenbotteltakken extra in de bak van de buurvrouw. Ook is de tuin gesproeid. Die (de voortuin) moet het aankomende week immers zonder water doen.

Nu zitten we even bij te komen op de bank met een drankje, een taartje en een spelletje. Morgen gaat de wekker weer vroeg want de tas moet ingepakt worden, maar ook willen we de kast hebben hangen voor we gaan (En je raadt het al: Sabine wil deze direct ingericht hebben. )  Ik denk de wekker maar om 7 uur?

1. Anja:
    7 augustus 2020
    Mooi verhaal maar denken toch dat even er tussen uit geen overbodige luxe is!