Geheel ontspannen: dag 1

21 juli 2021 - Zoetermeer, Nederland

Vakantie 2021. Waar zal ons het brengen. In ieder geval niet in Schotland. Hopelijk volgend jaar weer. Dus nu hebben we maar een tent gekocht, proppen we de auto vol en kijken we waar de reis ons zal brengen. Dit leek te gaan lukken totdat... Nederland rood kleurde. Hoe dan ook, onze vakantie is begonnen.

Al dagen ben ik bezig met de voorbereidingen (ja, Sabine natuurlijk ook in de dagen daarvoor toen zij vrij was). Sabine moest nog een paar dagen werken. Vorige week hebben we gekeken hoe we de tent moesten opblazen. Hilarisch. Wie doet dat dan ook op de straat terwijl het waait. Daar valt niets vast te zetten. Sabine wilde niet naar het veldje, teveel bekijks. Na één luchtboog opgeblazen te hebben hielden we het voor gezien. Lucht er weer uit, vouwen en.... We kregen dat ding met geen mogelijkheid meer in zijn tasje. Gauw binnen het filmpje bekeken en daarna de tafel en bank aan de kant gezet en binnen de tent opnieuw opgevouwen. De voorpret was er gelukkig ook al.

20210716_20301020210716_20302320210716_204343

Nou, vandaag begonnen we vol frisse moed aan de laatste voorbereidingen. Eerst even sporten. Dat viel tegen met spaghetti-benen. Daarna de auto wassen en naar de apotheek. Wij naar Bob en wat deed mijn auto raar. Ik voelde en hoorde steeds de ABS. Dat deed ie vrijdag ook al nadat ik de auto was gaan halen uit de garage (nieuwe koppeling, voorbanden, kering en membraam). Na het wassen van de auto reden we naar de apotheek en toen heb ik daarna toch maar de garage gebeld. Of ik niet even langs kon rijden. Ik stond al stijf van de stress: past alles wel in de auto, alles moest nog ingepakt. Hoe dan ook, ik moest naar Poeldijk. Gelukkig was Sabine thuis om alvast te starten met het pakken van de spullen van de lijsten (ik hoefde bij terugkomst niets meer te pakken want zij had alles al bij elkaar gezocht). Twee uur na vertrek kwam ik weer thuis. De monteur had even een ritje gemaakt (met mij aan zijn zijde) en ook bij de monteur had de auto kuren. Dus de auto op de brug, wiel er weer af, de as moest los.... dat bleek een klus. Toen hebben ze een as uit een nieuwe Rio gehaald en deze in mijn auto gestopt. Hij rijdt weer als een zonnetje.

Bij thuiskomst, de stoom kwam onderhand uit mijn oren omdat ik nog steeds niets gedaan had vandaag, werd ik verrast door Sabine. Ik hoefde alleen maar even mee te lopen om te zien wat zij allemaal al klaar had gezet. Echt bijna alles. Het moest alleen nog even ergens in. Dus zijn we eerst maar eens begonnen met alles deels in de auto te zetten. Daarna brak het zweet me pas echt uit. We hadden een tent, een tafel, de bak met keukengerei, veldbedjes, stoelen, gasstel, slaapzakken en de auto was al bijna vol. Morgen proppen we verder.

Toen Renate kwam voor de planten- en krantenuitleg (ja, dat heeft ze vorig jaar ook gedaan en de uitleg had ze niet nodig) heeft Sabine lekker gekookt. Na het eten nog de tas met kleding, toiletspullen en camera's ingepakt. Op hoop van zegen dat morgen er maar in duwen. Daarna nog even langs mijn ouders. Mijn vader had omvormers klaar liggen en verloopstekkers gemaakt. Na een ijsje volgde het afscheid. Ik kreeg ook nog een bagagenet mee dus na het proppen morgen, probeer ik alles bij elkaar te binden. Nu eerst slapen en dan morgen niet al te laat richting Bad Nieuweschans.