Eindelijk: dag 11

4 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Vannacht was een bewogen nacht. Ik had namelijk last van een mug. Dit was goed te zien aan mijn benen, wat op zich bijzonder is aangezien ik mezelf in het dekbed heb gewikkeld en Sabine er dus constant buiten lag, maar geen muggenbeet te zien bij haar. Wel gaf zij aan dat het best vervelend was om elke keer weer opnieuw om het dekbed te moeten vechten. Sorry Ria, dat ik het nieuwe dekbedovertrek vannacht heb toegeëigend. Ondanks de bewogen nacht stond de wekker op 6.30 uur. Eindelijk na 2,5 maand, bijna 3, zou de keuken afgemaakt worden en deze persoon zou kunnen komen tussen 7.30 uur en 9.00 uur, maar hij zou wel even bellen van te voren. Ik was al even snel beneden geweest en daar waren een heleboel koolmeesjes in de achtertuin.

20200804_071500

Even later zag Sabine een dode merel liggen voor het raam. IK hoorde gisteravond al een rare tik, maar Sabine zei dat het niets was. Nou, een merel dus. Sabine heeft er een winkelmandje op z'n kop overheen gezet. Gelukkig stond de monteur om 7.45 uur op de stoep, zonder te bellen. Maar goed, het was een aardige man en hij ging voortvarend te werk. Wat denk je? Die afzuigkap had gewoon beugels en had allang opgehangen kunnen zijn. Hij heeft ook nog even een verlengsnoer aangelegd voor de afzuigkap en de trafo verlegd voor de lichtjes.

20200804_083456

Nu is de keuken klaar, zijn wij een kast rijker en is de keuken weer netjes.

20200804_222340

Terwijl hij bezig was, ben ik begonnen met de telescopische raamuitzetters te bevestigen in de slaapkamer en in de blauwe kamer. Al snel bleek dat ik niet alleen hiermee bezig moest zijn ,maar ook met de tochtstrip aangezien deze alleen nog een aluminiumstrookje had. Het eraf halen van de strook kostte nog wat moeite, aangezien de schroeven zich niet wilde laten pakken, maar na heel wat gehak, getimmer en gedraai met de tang is het dan toch wel gelukt. Sabine heeft ook niet stil gezeten. Zij heeft de kamers boven geprobeerd wat ruimte te geven, dus heel wat gepuzzeld en het ziet er beter uit. Het is nog niet helemaal klaar. Het moment dat de meneer weer was vertrokken had ik nog een kleine samenscholing in de tuin. De buren waren voor een groot deel aanwezig; Nel van 27, Jeanne van 30, Ankie van 28 en zelfs buurvrouw Hannie heb ik nog even gezien (maar niet in mijn tuin) terwijl zij haar grasmaaier ging terugzetten. Zondag stond de maaier in de voortuin en dacht ik dat iemand voor haar de tuin zou maaien, maar dit bleek zij zelf gedaan te hebben. Weer op de hoogte van het wel en wee van de buurt ben ik naar binnen vertrokken.

Nu kon Sabine dan toch echt de merel gaan begraven, die wij vanmorgen in de tuin vonden.

20200804_121553

Dit wilde Sabine niet doen waar de hele buurt bij stond. Want je weet het, de roddel gaat snel. De merel in de voortuin begraven onder de Red Robin. Gelukkig had Sabine afgelopen zondag hier al wat groen weggetrokken. De merel ligt nu netjes in de tuin. De laatste rustplaats. We moeten wel goed onthouden dat we daar voorlopig nog niks planten.

Vervolgens snel een broodje gegeten om nog geen half uurtje later weer als reddingsteam aan de gang te kunnen, nu voor een hommel. Deze hing aan wat spinrag voor ons slaapkamerraam.

20200804_12581920200804_125854

Dit was toch wel een sneu gezicht en dat terwijl er vanmorgen nog zoveel leven in de tuin was, allemaal meesjes die heen en weer aan het vliegen waren. Sabine pakte eerst een kleine roede en luisterde niet toen ik zei: "Die is te kort". (Ze luistert eigenlijk nooit naar mij.) Vervolgens zag zij een plint, die was lang genoeg. De hommel hierop gezet en beneden in de tuin gezet, boven op de begraven merel.

Dan toch echt de schoenen aangetrokken om richting dorp te lopen. We moesten nog wat cadeautjes scoren en langs de Cammeraat voor nieuwe strips bij het raam. Voor het eerste cadeautje zijn we geslaagd bij de Wereldwinkel. We kunnen nog niet zeggen wat het is, aangezien diegene het donderdag nog moet krijgen en eigenlijk altijd meeleest. Stiekem zijn wij er een klein beetje jaloers op. Hopelijk komt er binnenkort een ander model binnen zodat wij die voor ons kunnen aanschaffen. Voor het tweede cadeau zijn we naar drankspeciaalzaak: 'Helder's' geweest. Ook dit kunnen we niet verklappen want dit moeten we ook donderdag nog geven, maar wel aan iemand anders die dan ook jarig is. Vandaag liepen we alweer langs de Big L, maar ook vandaag was het niet het juiste moment om voor Sabine te gaan shoppen.

Dus na Helder's zijn we doorgelopen naar de Cammeraat. Sem herkende ons nog van de vorige keer. Ik had van die handige bakjes toen gekocht. Nu had ik de tochtstrip meegenomen. De vriendelijke jongen (een andere dan Sem) wilde dit voor ons op maat snijden. Toen hij daarmee bezig was, vroeg Sem ons naar de bakjes. Grappig dat iedereen bij de Cammeraat ons nu al kent. We kunnen oprecht zeggen dat wij dit jaar op vakantie zijn geweest bij de Cammeraat.

Na de Cammeraat liepen we richting huis en toen bedachten we ons dat we net zo goed naar Fitpoint konden lopen in plaats van opbellen. Ik moest namelijk nog even contact me ze opnemen na de laatste mail. Na vriendelijk geholpen te zijn werd ons direct het bandje voor de e-gym aangemeten. 17 Augustus worden wij daar ontvangen om dan toch echt te gaan sporten. Even een korte uitleg wat de e-gym is; een half uurtje sporten voor vrouwen die geen tijd hebben.

Hierna zijn we weer naar onze campingwinkel gegaan, want morgen staat er een fietsroute op het programma. We hebben lekkere broodjes gekocht en wat drinken zodat we morgen een mooie rit kunnen maken. Waar naar toe dat weten we nog niet, het zou zomaar de nieuwe Driemanspolder kunnen worden. Dan kunnen we gelijk langs Van Dorp -  Hout voor het hek . Voor Sabine zou het een welkome verandering zijn, zeker nadat de hele buurt weer in de tuin stond vandaag. Laten we dus maar geen slot vergeten. Ook hebben we twee aardbeienschelpjes gehaald. We moesten toch vieren dat we ons goede voornemen om meer te bewegen ook echt tot uitvoer gaan brengen.

20200804_15552820200804_155539

Op de terugweg van de campingwinkel naar huis passeerden we buurvrouw Hannie. We hebben het laatste stukje samen gelopen. Volgende keer nodig ik haar uit om wat te komen drinken.

Vanavond zijn we verder gegaan met de strips en het uitzoeken van de cd's.

20200804_171031

Wat denk je? Blijken de strips van beneden smaller te zijn in de zin van 'minder hoog'. Dat lossen we van de week wel op, de oude zitten er voor nu ook netjes op. Hoe meer cd's we tevoorschijn gingen halen, hoe meer we er gingen missen. Bizar dat er heel wat cd's geen hoesje hebben of niet beschreven staan en er veel lege hoesjes zijn. Iets voor later.

Nog iets leuks voor morgen: waarschijnlijk worden er elpees bezorgd. Lekker luisteren.

1. Ria:
    5 augustus 2020
    Fijne dag morgen met fietsen neem genoeg drinken mee wordt warm.
  2. Anja:
    5 augustus 2020
    Kan niet wachten! Toch maar even langs de Dorpstraat naar de WW? Of toch maar gebakje brengen in Den Haag?
  3. DeRoggies:
    5 augustus 2020
    En ? Je cadeau al gevonden? Of ben je toch maar naar tante Gielie geweest?