Het einde: dag 23

16 augustus 2020 - Zoetermeer, Nederland

Terwijl de ramen wagenwijd open staan na de hoosbui van vanavond en de temperatuur al is gedaald van 29 naar 26.4 komen we aan bij de laatste dag van het verslag. Het is een extra lang verslag geworden dit jaar aangezien wij er dit jaar 2 dagen hebben bij gesmokkeld.

Vanmorgen ging de wekker om 8:30 uur. Nadat wij gisteren rond 0:45 uur richting bed vertrokken. Vannacht hebben we iets beter geslapen en toen ik voor de tweede keer wakker was, heb ik alle bovenramen open gezet. Wat was het warm in huis. De laatste twee nachten in de caravan was het koeler. Eigenlijk zouden wij vandaag het kastje ophangen, maar wij hebben het plan omgegooid. We dachten dat wij het vanmiddag wel zouden doen. Na het ontbijt hebben we de fiets gepakt en zijn we naar Sarah en Mike gefietst om ze te helpen met de verhuizing. Na het ontharen van de onderdelen van het bed, de boeken in de boekenkasten te zetten en allerhande andere klusjes zijn wij broodjes en beleg gaan halen. Angela en Michel waren al vertrokken om tante Gielie uit het ziekenhuis te halen. Samen met Mike en Sarah hebben wij geluncht. Ook sloot Rowan hier aan. Na de lunch konden wij eigenlijk nog maar vrij weinig betekenen voor Sarah en Mike, de rest moesten zij nu echt zelf gaan doen, dus zijn we op de fiets gesprongen en met onze eigen boodschappen naar huis gefietst.

20200816_125016

Nu was het moment daar dat ik eigenlijk het kastje zou ophangen, maar ik was zo moe dat Sabine het ook een leuk idee vond toen ik zei: 'We kunnen even gaan lezen op de bank". Ondertussen bleef het hartstikke heet en gaf ik Sabine en mij een ijsje, de laatste twee ijsjes die nog in huis waren. Toen ging de bel. Ik deed open en zag Feline en Isabella voor de deur staan. Nu waren zij al eerder langs gekomen om te kijken 'hoe het huis van de juf was geworden' , dus ik dacht er goed aan te doen om ze te belonen met een toer door ons huis. Eerst moesten zij natuurlijk hun slippers uit. Na het zien van het bed vroeg Feline zich af waar het andere bed was. Ik moest lachen en heb even uitgelegd dat ik getrouwd ben met Sabine en wij dus niet nog een bed nodig hebben. Dit alles maakte ik inzichtelijk door het laten zien van een trouwfoto. Na de rondleiding had ik een doosje rozijntjes voor ze. Sabine had deze al netjes op het aanrecht klaar gelegd. Isabella gaf aan dat zij rozijntjes niet zo lekker vond, maar toen ik aangaf niks anders te hebben wilde zij toch wel de rozijntjes hebben. Toen ze waren vertrokken heb ik natuurlijk wel even de moeder van Feline een appje gestuurd dat zij een rondleiding hebben gehad en dat Feline zich afvroeg waar dat andere bed was. Bij navraag bleek zij te willen weten waar het logeerbed stond, ze wil namelijk een keertje bij de juf logeren.

Sabine en ik hadden het nog steeds ontzettend warm en Sabine kwam op het briljante idee (dat tevens door mijn hoofd was gesloten) om onze campingafkoeltechniek maar eens te gaan toepassen in de tuin. Sabine zette gauw de stoelen buiten en de e-readers op het hoekje binnen, zodat deze goed te pakken waren. Daarna hebben we ons maar eerst flink natgespoten. Hier bespraken we wat we moesten doen met het avondeten; zouden we uiteten gaan, iets laten bezorgen of toch zelf iets maken. Na een heel rijtje afgelopen te hebben kwamen we er achter dat we best wel trek hadden in kippenvleugeltjes, maar die kan je niet zomaar bestellen. Dus plassen en naar de campingwinkel. Daar hebben we lekkere kippenvleugeltjes gekocht en frietjes voor ons laatste vakantiemaal. Bij thuiskomst zijn we gaan eten, daarna weer lekker op de bank neergeploft en aan het genieten van de laatste vakantiedag ondertussen draait de laatste was. Het kastje moet morgen maar...Na onze sportieve afval uitdaging.

20200816_213411

Tot zover de verhalen van onze vakantie 2020. Een door corona compleet in de  war gestuurde vakantie, met wellicht minder spectaculaire gebeurtenissen en met minder verwondering en voornamelijk met aanzienlijk hogere temperaturen. Zeker in het begin van de vakantie was het lastig de balans te vinden tussen inspanning en ontspanning, maar met het laatste weekje weg waren we er wel echt even uit.

1. Anja:
    16 augustus 2020
    Eind goed - al goed! Fijn om te lezen. Dus kun je niet anders dan in Nederland vakantie houden dan: 1. Bestaat de kans dat je temperaturen hebt tussen de 35 en 37 gr. 2. Kun je tot de ontdekking komen dat er ook in Nederland schitterende rustige plekken zijn. 3. Kun je ervaren dat ook herten onze bossen bevolken 4. Kun je ervaren dat de heen en terugreizen veel korter zijn dan normaliter gepland. Tot slot: ook de eigen woning is door de vakantie thuis bijna niets tekort gekomen dus bijna top!